9、10日目終了

20184.16

 

9,10日目

 

9日目は特に何もなかったので更新しませんでした。

今日、10日目は研究室を利用できるよう手続きを行いました。

実験を安全に行う為のマニュアルみたいなのをパソコンで見たのですが、最後にまさかの試験がありました。

見るだけだと思っていたのですごい焦り。

しかし、結果は100点!最高!

I didn't write blog yesterday since I didn't do anything in particular. Today, 10th, I proceeded procedures to be able to use lab. To complete the procedures, I have to watch manual on PC. I guessed I would just watch but there was test at the end unexpectedly, I was very surprised. However, score was 100%! Perfect!

 

最近ネイティブのリスニングは慣れてきました。

しかし、まだスピーキングはダメダメ。

どんどん話していかないと

I'm getting used to listening to native speaking, my speaking skill is not still enough. I have to speak more.

 

では、また