3日目終了

2018.4.9

 

3日目

 

3日目が終了しました。

畜大の留学生の友達に英語でも書けと言われたので、これから英語でも書き始めます。

10時半に、ハガティー教授がホテルに迎えに来てくれました。この教授がとても優しい方で、モスコーの街中や大学構内を案内してくれました。

アイダホ大学は、畜大に慣れてしまった僕にとっては信じられない広さでした。

留学生課で手続きを済ませた後、構内の食堂で昼食。なんと構内に米が食べられるお店がありました。そして、また量がアメリカンで食べきれませんでした。

Since my friend of international student asked me to write diary in English, I am going to write in English.

Dr. Haggerty picked me up at 10:30 a.m. He is very kind man so guided me around Moscow and University of Idaho. University of Idaho is incredibly large for me accustomed to Obihiro University. 

After finished some procedure at international program office, I went to dining room in university. I ate rice there but it is large in quantity so I couldn't eat all.

 

昼食後、ルームメイトのヘクターと遂にご対面。名前的にスペイン人かなと思っていたら、メキシコの方でした。

この方もこれまたいい人で、優しい。出会う人みんないい人で救われています。

ヘクターと一緒にベッドを買いに行き、寝床の確保。ここでとりあえず6月末までお世話になります。

After lunch, I could meet  my roommate named Hctor, and he is Mexican.

He is also very kind man. I am so happy because everyone I met is very kind.

I went to buy bed with Hector. Finary, I could secure bed. I will stay here until end of June. 

 

部屋でくつろいでいると、ハガティー教授から夕食を食べて、食材を買いに行こうとメールが。どこまでいい人なんだ...

ハガティー教授とジャパニーズレストランへ。アメリカの日本料理なんてあまり期待して無かったのですが、思ったよりレベルが高かったです。

そしてこれまた量が多い。これも食べきれずにお持ち帰りに。

When I relaxed at home, Dr. Haggerty sent me to go to eat restaurant and grocery store.

What a kind man he is...

I went to Japanese restaurent with him. Tasete is better than I expected.

Here is also large in quantity and I couldn't eat too so I take my home.

 

その後スーパーへ。日本でいうドン・キホーテのようなスーパーで、売ってる物の量が多く安い!

そしてガロンの牛乳と出会い即購入。この量で2ドル以下と激安でした。

After that, I went to grocery store it's like Don Quijote in Japan.

I found gallon milk! It's too big but less than 2$.

 

3日目を終えましたが全く慣れません。これから落ち着いて慣れるまでもうしばらくかかりそうです。

Finished 3rd day, I can't get used to the life here. It would take a long time to do that.

 

では、また